آبشناس: روابط آمریکا با سایر کشور ها دچار چالش جدی است ، مدیریت آمریکا در کرونا، کشورها را به سمت شرق سوق می دهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: طبیعتا اگر ایالات متحده بخواهد با این شرایط به فرایند اقدامات و تعاملات خود با دنیا در روبرو با کرونا ادامه دهد کشور های زیادی از سیطره آمریکا خارج و به سمت شرق میل پیدا می نمایند.

آبشناس: روابط آمریکا با سایر کشور ها دچار چالش جدی است ، مدیریت آمریکا در کرونا، کشورها را به سمت شرق سوق می دهد

عماد آبشناس کارشناس مسائل بین الملل در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره بحران کرونا و نوع مواجهه اروپا و آمریکا با یکدیگر در این زمینه گفت: روابط آمریکا با سایر کشور ها به دلیل اینکه آمریکا نتوانست کرونا را به خوبی مدیریت کند به سمت چالش می رود.

وی اضافه کرد: دولتمردان آمریکایی به دنبال آن هستند که شیوع این ویروس و کشته شدن تعداد بی شماری از مردم خود را به گردن سومدیریت سایر کشور ها از جمله چین بیندازند البته اروپا نیز از این سیاست استفاده می نماید، اما نه به شدت آمریکایی ها.

آبشناس با بیان اینکه ویروس کرونا اوضاع مالی را در آمریکا و اتحادیه اروپا به شدت تحت الشعاع قرارداد و تضعیف کرد، گفت: این شرایط منجر به این شد که اتحادیه اروپا و آمریکا به جای همکاری با یکدیگر تبدیل به رقبای جدی مالی شوند که هر کدام تمام کوشش خود را برای نجات کشور خود انجام می دهند.

این کارشناس مسائل بین الملل توضیح داد: ترامپ به دنبال آن است که ضرر های مالی ناشی از شیوع کرونا را به دوش اروپا و چین بیندازد و خود را از مهلکه مالی نجات دهد به همین دلیل از نظر روابط سیاسی نیز دچار بحران جدی با اروپا شده است.

وی در مورد اظهارات مقام ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه نظم دنیای از موضوع آمریکا فاصله گرفته و به شرق نزدیک می گردد گفت: بعد از جنگ دوم دنیای کشور ها سعی کردند یک ساختار بین المللی پیدا نمایند تا دنیا از ورود به جنگ دنیای سوم فاصله بگیرد، اما با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا همه این معادلات بین المللی زیر پا گذاشته شد و او از تمام معاهدات بین المللی چه در سطح آسیا و چه در سطح اروپا خارج شد.

آبشناس ادامه داد: این در حالی است که امروز کشور های آسیای شرق از جمله ایران، روسیه و چین در حال نزدیکی بیش از پیش به یکدیگر هستند و به تمام تعاملات سیاسی، مالی و تجاری خود پایبندند.

این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: طبیعتا اگر ایالات متحده بخواهد با این شرایط به فرایند اقدامات و تعاملات خود با دنیا ادامه دهد کشور ها از سیطره آمریکا خارج و به سمت شرق میل پیدا می نمایند.

وی در خاتمه در مورد مصداق این مدعا اشاره ای به اعزام نفت کش های ایرانی به ونزوئلا کرد و گفت: با اعزام این نفت کش ها محاصره مالی ونزوئلا توسط آمریکا شکسته شد و این امر نقطه عطفی در تاریخ بشر خواهد بود به معنی عبور از ایالات متحده و این بدعت باعث خواهد شد که سایر کشور ها نیز کم کم جرات عبور از آمریکا و تعامل با یکدیگر را داشته باشند.

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32619

به "آبشناس: روابط آمریکا با سایر کشور ها دچار چالش جدی است ، مدیریت آمریکا در کرونا، کشورها را به سمت شرق سوق می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشناس: روابط آمریکا با سایر کشور ها دچار چالش جدی است ، مدیریت آمریکا در کرونا، کشورها را به سمت شرق سوق می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید