اعطای تسهیلات دوهزار میلیارد ریالی به کسب و کارهای فرهنگی و هنری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحسین سیدزاده با اعلام این خبر افزود: متاسفانه صدمات ناشی از همه گیری ویروس کرونا، تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را به دنبال داشته است. بیشتر هنرمندان کشور فاقد درآمد ثابت و امنیت شغلی هستند و شرایط موجود، موجب بیکاری و مسائل معیشتی اهالی فرهنگ، هنر ورسانه شده است.

اعطای تسهیلات دوهزار میلیارد ریالی به کسب و کارهای فرهنگی و هنری

وی در عین حال شرح داد: صندوق اعتباری هنر بسته های حمایتی برای رفع نیازهای اعضا در این شرایط بحرانی تدوین و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد و طی این مدت رایزنی های متعددی با نهادهای مسئول اجرا شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: خوشبختانه با پیگیری های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت های معاون اول رئیس جمهوری بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.

وی شرح داد: طی هماهنگی با دکتر عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برای جبران ضرر و زیان کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ دو هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی صندوق اعتباری هنر به فعالان فرهنگی و هنری این حوزه پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: صندوق اعتباری هنر تمام توان خود را برای حمایت از هنرمندان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به کار خواهد گرفت.

وی در سرانجام تاکید کرد: چگونگی پرداخت این تسهیلات پس از تدوین شیوه نامه اجرایی متعاقبا اعلام می شود.

روز گذشته جلسه ای با ریاست دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات مدیره و مشاوران صنفی صندوق اعتباری هنر در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و تاثیرات و ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارهای فرهنگی هنری کشور بررسی و مقرر شد 35هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه خود در سه ماه ابتدای سال جاری معاف شوند. تخصیص این اعتبار بالغ بر 350 میلیارد ریال است.

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31486

به "اعطای تسهیلات دوهزار میلیارد ریالی به کسب و کارهای فرهنگی و هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات دوهزار میلیارد ریالی به کسب و کارهای فرهنگی و هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید