خبرنگاران صنعتگران یزد برای فروش مجازی آثار هنری خود ثبت نام کنند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یزد- خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با اشاره به اهمیت آثارهنری در رونق و شکوفایی اقتصادی گفت: برای حمایت از فعالان این عرصه ، وبگاه یزد استور به صورت رایگان برای فروش مجازی هنرمندان استان در اختیار آنها قرار گرفت.

خبرنگاران صنعتگران یزد برای فروش مجازی آثار هنری خود ثبت نام کنند

استان یزد با داشتن 40 رشته صنایع دستی پویا و فعالیت افزون بر سه هزار هنرمند در این بخش از جایگاه ممتازی در این حوزه برخوردار است.

سید مصطفی فاطمی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه مجازی صنایع دستی به دنبال شیوع ویروس کرونا ، راه اندازی آن را حمایت از هنرمندان مطرح نمود و افزود: علاوه بر سایت یزد استور صنایع دستی استان در فضای مجازی به آدرس @yazd-h-e نیز قابل مشاهده و خرید است.

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد ، وی با بیان اینکه صنایع دستی استان تا 40 درصد تخفیف در نمایشگاه فضای مجازی به فروش می رسد اظهار کرد: از علاقه مندان، خیران و صاحب صنایع می خواهیم با خرید تولیدات صنایع دستی، هنر را در سال 99 هدیه دهند و در این امر خیر مشارکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد شرح داد: هنرمندانی که در فضای مجازی معرفی می شوند دارای مجوز و کارت شناسایی از سوی اداره میراث فرهنگی هستند.

از معروف ترین صنایع دستی یزد می توان به قالی بافی، گلیم بافی، چاقوسازی، سفال و سرامیک ، منبت کاری، سبدبافی، مسگری و ترمه بافی اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد 17 فروردین ماه 99 گفت: همه سرمایه گذاران و فروشگاه های صنایع دستی به امید نوروز خود را مقروض کردند، اما کرونا اقتصاد گردشگری استان را فلج کرد.

فاطمی در ارتباط زنده با معاون اول رییس جمهوری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رییس بانک مرکزی از تبدیل یزد به یکی از مقاصد سفرهای گردشگران در سال های اخیر خبرداد و افزود: در نوروز سال گذشته بیش از یک میلیون و 900 گردشگر به یزد سفر کردند.

به گفته وی با اعلام همکاری جامعه هتلداران در اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با کرونا از دهم اسفند سال گذشته جامعه هتلداران استان داوطلبانه به منظور همراهی با ستاد مبارزه با کرونا و برای حفظ سلامت مردم اعلام تعطیلی کرد و تا به امروز کلیه اماکن گردشگری تعطیل است.

فاطمی اظهار کرد: پس از بحران کرونا، ماه مبارک رمضان آغاز می شود و به خاطر فصلی بودن گردشگری، تابستان نیز این فرایند ادامه دارد و بحران پیش آمده تا 6 ماه اقتصاد گردشگری که بخش عمده ای از اقتصاد استان است را زمین گیر می کند.

مدیرکل مراث فرهنگی یزد با اشاره به اشتغال بیش از 14 هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: اکنون بیش از 50 روز است که بسکمک از این فعالان بیکار شده اند و فعالیتی ندارند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 84 هزار و 802 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت 88 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به پنجهزار و 297 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز(دوم اردیبهشت)و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و 297 بیمار جدید مبتلا به کووید -19(کرونا) در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: تا امروز 60 هزار و 965 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و 357 نفر از بیماران در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 365 هزار و 723 آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور انجام شد ، امیدواریم مردم با رعایت بیشتر و دقت در رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری هوشمند برای مقابله با این ویروس کمک کنند.

جهانپور گفت: موارد شناسایی شده کرونا در کشور با تلاش همکاران ما در 126 آزمایشگاه در کشور انجام شد و فرایند نزولی تدریجی در روزهای اخیر ادامه دارد و امیدواریم در روزهای آینده خبرهای بهتری را به مردم بدهیم.

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29569

به "خبرنگاران صنعتگران یزد برای فروش مجازی آثار هنری خود ثبت نام کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صنعتگران یزد برای فروش مجازی آثار هنری خود ثبت نام کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید