خبرنگاران 4 هزار و 568 مورد نمونه گیری ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام گرفت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز چهار هزار و 568 مورد نمونه گیری از بیماران مشکوک به علائم کرونا در استان انجام گرفت.

خبرنگاران 4 هزار و 568 مورد نمونه گیری ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام گرفت

مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: بخش زیادی از این نمونه گیری ها به صورت سرپایی و در 20 مرکز منتخب درمانی استان اجرا شده است.

وی با اشاره به فرایند افزایشی تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان طی روزهای اخیر، شرح داد: اگر چه افزایش تعداد بیماران در روزهای اخیر ناشی از بیماریابی هوشمند شکل گرفته در استان است، اما برخی بی احتیاطی ها نظیر دورهمی های خانوادگی و مهمانی ها عامل اصلی افزایش تعداد بیماران است.

شیرانی ادامه داد: با وجود اینکه شیوع خوشه ای عامل تهدید کننده فضای موجود در استان است اما ویژگی مثبتی که دارد این است که این نوع شیوع از پراکندگی کمتری برخوردار است و قابل کنترل و مهار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در استان در مرحله کنترل و مهار است، گفت: تحلیل های موجود حاکی از شرایط مطلوب استان نسبت به سایر مناطق کشور است اما سفرهای اخیر و در پیش بودن فصل تابستان و ورود مسافران تهدید جدی به شمار می رود.

شیرانی با تاکید بر اینکه مردم استان از پذیرش مهمان از استان های دیگر در خانه های خود خودداری کنند، خاطر نشان کرد: حجم بالای مسافران ورودی به استان نگران کننده است از همین رو از مردم تقاضا می شود در این روزها از ترددهای غیرضروری بپرهیزند و از اسکان مسافر در منازل خود دوری کنند.

وی، همچنین نسبت به برگزاری مراسم های عزاداری در آرامستان ها هشدار داد و گفت: همچنان از مردم استان تقاضا می شود تا از برگزاری مراسم های عزاداری خودداری کنند و تا حد امکان این مراسم ها در کوتاه ترین زمان برگزار شود.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32545

به "خبرنگاران 4 هزار و 568 مورد نمونه گیری ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 4 هزار و 568 مورد نمونه گیری ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید