رابطه سکته قلبی با مقدار عایدی افراد برملا شد!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دکتر عبدالمنان خان مینهاس، محقق ارشد، یک بیمارستان در خدمات مراقبت بیمارستانی کلینیک هاتسبورگ در می سی سی پی می گوید تحقیقاتی درباره رابطه سکته قلبی با اندازه عایدی افراد و احتمال زنده ماندن آن ها بعد از سکته وجود دارد که این رابطه را تا حدودی قوی می سازد.

رابطه سکته قلبی با مقدار عایدی افراد برملا شد!

وی گفت: کار های زیادی در این زمینه در حال اجرا است، اما بدیهی است که همانطور که در مطالعات متعدد نشان داده شده است، کار های بسیار بیشتری باید انجام گردد.

نوع حمله قلبی که تیم او مورد مطالعه قرار داد، انفارکتوس میوکارد با ارتفاع ST است که به نام STEMI نیز شناخته می گردد.

STEMI، که عمدتاً حفره های تحتانی قلب را تحت تأثیر قرار می دهد، می تواند شدیدتر و خطرناک تر از سایر انواع حملات قلبی باشد.

برای این مطالعه، محققان پایگاه داده ای از بزرگسالان آمریکایی را که بین سال های 2016 تا 2018 مبتلا به STEMI بودند، تجزیه و تحلیل کردند و بیماران را بر اساس کد پستی تقسیم کردند تا عایدی خانوار را میزان گیری نمایند. آن ها بعلاوه مدل هایی را ایجاد کردند که به مقایسه نتایج بیمار یاری می کرد.

در مجموع، 639300 بستری در بیمارستان STEMI وجود داشت؛ حدود 35 درصد از بیماران در رده پایین ترین عایدی قرار داشتند. حدود 19 درصد در گروه پرعایدی قرار داشتند.

این مطالعه نشان داد که فقیرترین بیماران بالاترین میزان مرگ و میر را به هر علتی داشتند؛ - 11.8 درصد در مقایسه با 10.4 درصد برای افرادی که در گروه عایدی بالا بودند. آن ها بعلاوه بستری طولانی تری در بیمارستان داشتند و تهویه مکانیکی تهاجمی تری داشتند.

اما میزان پولی که برای مراقبت از آن ها صرف شد کمتر بود؛ حدود 26503 دلار در مقابل 30540 دلار برای گروه پرعایدی.

اگرچه احتمال مرگ آن ها بیشتر بود، اما بیماران فقیر به طور میانه تقریباً دو سال جوانتر از همتایان مرفه خود بودند (63.5 سال در مقابل 65.7).

مطالعات قبلی نشان داده است که عوامل اجتماعی تاثیر زیادی بر پیامد های بیماری دارند. به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، این عوامل به اصطلاح اجتماعی معین نماینده سلامت عبارتند از شرایط در محیط هایی که افراد در آن متولد می شوند، زندگی می نمایند، یاد می گیرند، کار می نمایند، بازی می نمایند، عبادت می نمایند و پیر می شوند. آن ها می توانند مواردی مانند در دسترس بودن مسکن امن، نژادپرستی، فرصت های شغلی، دسترسی به غذا های سالم، کیفیت هوا و عایدی را شامل شوند.

شرایط مالی پایین تر با پیامد های بالینی بدتر ناشی از بیماری قلبی و بعلاوه داشتن سایر شرایط سلامت مرتبط است.

دکتر تریستون اسمیت، مدیر پزشکی خدمات قلب و عروق در سیستم سلامت ترینیتی در استوبنویل، اوهایو، یافته ها را آنالیز کرد. اسمیت گفت که احتمالاً عوامل متعددی در این نتایج نقش دارند. او اعلام کرد: برای یکی، بیماران فقیر در طول زندگی خود به علت شرایطی که در کنار هم وجود دارند، در محرومیت قرار می گیرند.

اسمیت گفت، حتی اگر افراد در هر گروه بعضی از شرایط پزشکی یکسان مانند دیابت را داشته باشند، آن هایی که فقیرتر هستند ممکن است نتوانند از عهده دارو های کنترل این بیماری برآیند.

منبع: اطلاعات آنلاین

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 90000

به "رابطه سکته قلبی با مقدار عایدی افراد برملا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه سکته قلبی با مقدار عایدی افراد برملا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید