سد بالاخانلو بوئین زهرا در دوسال آینده تکمیل می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: سد بالاخانلو در محدوده شهرستان بویین زهرا با 70 درصد پیشرفت فیزیکی با تخصیص 250 میلیارد تومان اعتبار تا دو سال آینده تکمیل می گردد.

سد بالاخانلو بوئین زهرا در دوسال آینده تکمیل می گردد

به گزارش خبرنگاران قزوین ، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: تکمیل سد حدود 250 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و اولویت ما آبگیری سد در نیمه اول امسال است و امیدواریم در تداوم مساعدت های سازمان برنامه و بودجه و اختصاص به موقع اعتبارات بتوانیم ساخت سد را سرعت بخشیده و مرحله آبگیری را انجام دهیم.

ملکی افزود: با پیگیری صورت گرفته کوشش می کنیم این سد در دو سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری برسد و ضمن تامین آب شرب مورد احتیاج جنوب استان گام موثری در رونق مالی منطقه برداشته گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین افزود: برآورد اولیه ساخت این سد 394 میلیارد تومان بوده که تا به امروز 146 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و حدود 67 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کوشش می کنیم آبگیری آن امسال انجام گردد.

او با ارئه گزارشی از فرایند احداث این سد گفت: سد بالاخانلو در محدوده شهرستان بویین زهرا و در 35 کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان واقع شده و با احداث آن آب شرب 5 شهر و 30 روستای جنوب استان تامین خواهد شد.

ملکی توضیح داد: ساخت این سد که ظرفیت مخزن آن 38.5 میلیون مترمکعب است در سال 91 شروع شد و به عنوان طرح استانی ملی شده عملیات اجرایی سرعت گرفت و از سال 96 نسبت به نصب ابزار دقیق و سال 97 نصب تجهیزات هیدرومکانیکال اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: تامین آب کشاورزی 4 هزار و 200 هکتار از اراضی پایین دست، یک میلیون و 400 هزار مترمکعب مصرف زیست محیطی و 3 میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی از اهداف احداث این سد مخزنی است.

ملکی در ادامه گفت: تخصیص به موقع اعتبارات، تملک اراضی و تخلیه روستای بالاخانلو (با آبگیری سد روستای بالاخانلو زیر آب خواهد رفت) از مشکلاتی است که برای برطرف آن باید اقدام مقتضی صورت گیرد.

او توضیح داد: خوشبختانه سد بالاخانلو از نظر عملیات اجرایی فنی و کیفی در ردیف بهتربن سد های کشور محسوب می گردد.

معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور و همراهان در ادامه از تونل انحرافی، گالری تزریق، سرریز و قسمت های مختلف عملیات ساخت سد بالاخانلو بازدید و از فرایند احداث و سرعت عملیات اجرایی ابراز رضایت کردند.

حمیدرضا عدل معاون امور زیربنایی، تولیدی و فنی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، ابوالفضل کمک رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرستان آبیک و سد در دست احداث بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا بازدید کردند.

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57769

به "سد بالاخانلو بوئین زهرا در دوسال آینده تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد بالاخانلو بوئین زهرا در دوسال آینده تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید