سفیر آمریکا خواهان خاتمه درگیری در لیبی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سفیر آمریکا در لیبی ضمن محکوم کردن کشتار 30 مهاجر در لیبی، طرف های درگیر در این کشور را به توقف درگیری ها فراخواند.

سفیر آمریکا خواهان خاتمه درگیری در لیبی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریچارد نورلاند سفیر آمریکا در لیبی کشتار 30 مهاجر که بیشتر آن ها تبعه بنگلادش بودند، محکوم کرد.

طبق گزارش وبگاه بوابة الوسط، نورلاند در تماس تلفنی با سفیر بنگلادش در لیبی، این حادثه را وحشتناک توصیف کرد و گفت که چنین اتفاقاتی باعث می گردد که جامعه دنیای به عواملی که باعث می گردد افراد به ترک کشورشان روی آورند، بیشتر توجه کند.

او همچنین بر ضرورت سرانجام دادن به درگیری ها و گسترش سلطه دولت در سراسر کشور تأکید کرد.

روز پنج شنبه (دیروز) وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی از کشته شدن 30 نفر و زخمی شدن 11 نفر دیگر در یک عملیات انتقامجویانه علیه مهاجران غیرقانونی در منطقه مزده اطلاع داد.

این حادثه پس از آن رخ داد که یک شهروند ساکن منطقه مزده که گفته می شد در قاچاق انسان دست داشت، به دست مهاجران به قتل رسید.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق این کشور در سال 2011، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد، اما با مقاومت شدید نیرو های دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیرو های دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32956

به "سفیر آمریکا خواهان خاتمه درگیری در لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا خواهان خاتمه درگیری در لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید