مرگ ومیر کرونا در کرمانشاه رو به افزایش است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون با افزایش تعداد مبتلایان، موارد بستری و متاسفانه مرگ ومیر ناشی از کرونا در استان روبرو هستیم.

مرگ ومیر کرونا در کرمانشاه رو به افزایش است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر محمود رضا مرادی شنبه دهم خرداد در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در سرسرای شهدای دولت استانداری اضافه نمود: باوجوداینکه تا دو هفته پیش سیر نزولی در تعداد مبتلایان و فوتی ها داشتیم، اما اکنون با افزایش تعداد مبتلایان، موارد بستری و متاسفانه مرگ ومیر روبرو هستیم.

وی اظهار کرد: این افزایش آمار، نشان دهنده کم توجهی مردم و عدم اجرای پروتکل های بهداشتی است، این فرایند موجب شده استان کرمانشاه در شرایط هشدار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: شلوغی پارک ها و بازارها و عدم رعایت موازین بهداشتی در وسایل حمل ونقل عمومی و همچنین برگزاری مراسم ترحیم و عروسی از جمله مواردی است که فرایند شیوع کرونا در استان را افزایش داده است.

مرادی گفت: پیش بینی های لازم برای احتمال ازدیاد موارد بستری اجرا شده و ظرفیت تخت های بستری و ICU در بیمارستان های گلستان و فارابی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت تا روز 9 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 819 بیمار جدید مبتلابه کووید19 در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، 547 مورد بستری و دو هزار و 272 مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور اضافه نمود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 146 هزار و 668 نفر رسید و متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 50 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 677 نفر رسید.

وی اظهار کرد: استان های خراسان رضوی، آذربایجان های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در شرایط هشدار قرار دارند.

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32739

به "مرگ ومیر کرونا در کرمانشاه رو به افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ ومیر کرونا در کرمانشاه رو به افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید